Navigare rapida:
Utile
Adauga aceasta pagina la
My Favorites
  Michael Schumacher

   Data nasterii: 3 ianuarie 1969
   Locul nasterii: Hürth Hermüthleim (Germania)


   Prima cursa: 1991, Spa-Francorchamps, MP al Belgiei
   Curse disputate pentru Ferrari: 126
   Prima victorie: 1992, Spa-Francorchamps, MP al Belgiei
   Victorii obtinute cu Ferrari: 56
   Podiumuri: 84 (locul 1: 51 locul 2: 23 locul 3:10)
   Titluri castigate: 6 titluri in Campionatul Mondial de Formula 1 (in 1994 Benetton-Ford, 1995 Benetton-Renault, 2000 Ferrari, 2001 Ferrari, 2002 Ferrari, 2003 Ferrari)
   Alte titluri: campion Formula 3 in Germania (1990 - Reynard 390 Volkswagen)
   Echipe precedente: Jordan-Ford, Benetton-Ford

   Dupa ce au concurat timp de doi ani intr-o liga numai a lor, Michael Schumacher si Ferrari trebuie sa munceasca din greu daca vor sa obtina titlul si in 2004. Duo-ul Williams BMW cu Juan Pablo Montoya/Ralf Schumacher si McLaren Mercedes cu Kimi Raikkonen la mansa vor pune mari piedici Scuderiei.
   Nici sezonul trecut nu a fost chiar atat de simplu: Schumi a trebuit sa se lupte din greu cu lupii tineri, dar s-a descurcat magnific in ciuda presiunii mari care a mers pana la un loc 8 muncit din greu in Marele Premiu al Japoniei. Dupa sezoanele usoare din 2001 si 2002 se poate spune ca a fost o trezire brutala. "Pana la un anumit punct, lupta din campionat este ceva extraordinar, insa, cinstit vorbind, nu ma deranjeaza absolut deloc modul in care au fost adjudecate titlurile castigate de noi in ultimii ani" spune Michael usor amuzat. "Cred ca sezonul din 2000 a fost mult mai strans decat cel de anul acesta. Desi nu am condus campionatul, totusi l-am castigat!".
   Dupa un sezon 2002 dominat autoritar din toate punctele de vedere, toti se asteptau la un galop de sanatate si in 2003. Nu a fost chiar asa; dupa primele trei Mari Premii, Michael cazuse destul de mult in tabela clasamentelor. Cu toate acestea, el nu a luat niciodata in calcul ideea pierderii titlului. "Intotdeauna am avut o gandire pozitiva si am fost constient ca avem tot ceea ce ne trebuie sa castigam campionatul. Nu m-au speriat rezultatele din acel stadiu al campionatului, dar sincer sa fiu, nici nu imi imaginam ca voi lua startul in Marele Premiu de la Suzuka cu numai noua puncte avans. De asemenea, m-am gandit si la faptul ca avem noroc, chiar daca au existat momente mai putin placute, cum a fost cel din Ungaria, cand lucrurile nu au mers bine deloc. Desi conduceam in clasamentul general, am inceput sa constientizez cat de greu ne va fi sa castigam titlurile si in 2003. Dupa etapele mai putin fericite de la Hockenheim si Hungaroring, multa lume ne-a scris si din pacate, la fel de multa lume a scris lucruri rele si eronate despre noi. In ciuda acestora, am reusit sa intoarcem totul in favoarea noastra cu ocazia Marelui Premiu de Monza. Am demonstrat inca o data ca nu renuntam si ca avem oricand puterea s-o luam de la capat. Cred ca acesta este unul din cele mai mari atuuri ale echipei Ferrari".
   Acum cativa ani Michael ne-a spus ca este indragostit de Ferrari si este evident ca aceasta "legatura" devine din ce in ce mai aprinsa odata cu trecerea timpului. "Chiar daca am castigat sase titluri la piloti, la momentul actual sunt mult mai mandru de faptul ca Ferrari a luat titlul constructorilor de cinci ani incoace, fara sa lase nici o sansa celorlalti concurenti. Ii iubesc de-a dreptul pe oamenii astia si sunt fericit ca fac parte dintr-o echipa fantastica", spune Michael.
   Dupa Marele Premiu al Ungariei, Schumacher era cu numai un punct in fata lui Montoya si cu doua puncte avans fata de Raikkonen. Dar, spre deosebire de Michael, cei doi nu au mai fost pana acum in lupta pentru vreun titlu in Campionatul Mondial de Formula 1. "Nu pot spune ca situatia de a-i avea pe urme pe doi piloti teoretic mai putin experimentati a reprezentat un mare avantaj. Pana la urma, atat Kimi cat si Monty s-au dovedit extrem de competitivi, pentru ca altfel nu ar fi ajuns pana aici. Daca experienta mea a reprezentat sau nu un mare avantaj, e foarte discutabil, pentru ca experienta conteaza mai putin atunci cand te lupti cu sutimile de secunda pe pista, ea spunandu-si cuvantul doar strategia abordata in cursa. Oricum, pana la urma am reusit sa-i inving pe toti".
   Exista mai multe motive pentru care lupta stransa pentru titlul din 2003. Unul din cele mai importante este legat de anvelopele folosite. In majoritatea etapelor campionatului a parut ca Michelin-urile folosite de Williams-BMW si McLaren-Mercedes s-au comportat mai bine decat Bridgestone-urile de pe Ferrari-ul lui Michael. Foarte loial partenerilor echpei, germanul nu este intrutotul de acord: "In toate situatiile a invins cel care a reusit sa scoata un procent de 100% din masina si din potentialul sau tehnic de pilot pe parcursul unei curse. Daca vreti sa vorbim despre anvelope, haideti sa ne uitam la clasamente. Eu am castigat titlul la piloti, iar Ferrari a invins detasat in campionatul constructorilor. Cred ca asta spune totul despre competitivitatea lui Bridgestone impotriva unor concurenti extrem de puternici. In plus, as accentua ca Bridgestone a facut o treaba fantastica in ultimele etape ale sezonului, ceea ce ne-a permis sa castigam. Toti membrii echipei Ferrari le suntem foarte recunoscatori celor de la Bridgestone".
   Anvelopele au fost de asemenea elementul central al celei mai importante controverse legate de sezonul 2003. Dupa Marele Premiu al Ungariei, Ferrari a avertizat FIA ca anvelopele Michelin au "crescut" usor in timpul curselor. Ele au fost permanent in parametrii tehnici specificati si verificati constant la startul fiecarei curse, insa dupa terminarea cursei ele pareau a fi usor mai late decat prevedea regulamentul, ceea ce oferea un avantaj mic, dar esential in ceea ce priveste aderenta. Deloc surprinzator, Michael nu vrea sa se implice in aceasta controversa, insa nu se poate abtine sa nu declare: "Singurul lucru la care m-am gandit a fost la o ipotetica reactie a mass-media, daca problema anvelopelor ar fi fost de cealalta parte a baricadei - cu alte cuvinte, cum ar fi fost daca Ferrari ar fi folosit acele anvelope? Ar fi fost foarte interesant de vazut reactia publicului si a presei. Pana la urma, lucrurile s-au reglementat, eu am continuat sa concurez ca si pana atunci si cred ca acesta este cel mai important pana la urma urmei". Totusi Schumi admite: "Sigur ca imi doresc sa concurez in aceleasi conditii tehnice ca si ceilalti concurenti si acesta este motivul pentru care am ridicat obiectia respectiva".
   Fiabilitatea a fost un element cheie in castigarea titlului din 2003, iar el a avut un impact si mai mare in 2001 si 2002. Marele Premiu de la Suzuka din 2003 a reprezentat cea de-a 38-a cursa fara probleme tehnice. "Am o echipa foarte buna, care este foarte metodica, foarte atenta la detalii, si foarte profesionista din toate punctele de vedere. Acesta este marele secret al fiabilitatii lui Ferrari".
   O alta controversa a sezonului 2003 a fost legata de asa-numitele ordine de echipa. In 2002, dominatia Ferrari le-a permis sa "decida" de la boxe locul 1 si 2 in anumite curse. astfel incat FIA a interzis complet ordinele de echipa pentru anul 2003. Si atunci pana unde poate merge strategia de echipa, care este inca absolut legala? Inca odata este clar ca Michael Schumacher si Ferrari se simt uneori tratati incorect de catre presa. "Nu stiu cum ati interpreta ceea ce au facut Coulthard si Raikkonen la Silverstone ?", referindu-se la faptul ca David a fost mai mult decat un coechipier pentru finlandez, in incercarea acestuia de a castiga Marele Premiu al Marii Britanii. Si apoi mai este Ralf Schumacher, fratele mai mic al lui Michael. Ce s-ar intampla daca lupta pentru Campionatul Mondial s-ar reduce la un razboi intre Schumi si Montoya, iar acesta din urma il are - cu totul intamplator - drept coechipier pe fratele lui Michael? O parte a raspunsului a venit la Suzuka, unde fratii Schumacher au avut un mic conflict in timpul cursei. "Big brother" stie foarte clar ca nu trebuie sa se astepte la nici un favor din partea lui Ralf. "Nu-nu. Ralf are slujba sa, iar eu pe a mea. Si eu as face la fel daca as fi intr-o situatie asemanatoare. Ralf lucreza pentru Williams, nu pentru mine".
   Anul 2003 a reprezentat si introducerea unui nou regulament de calficare in etapele de Formula 1. Fiecare pilot are la dispozitie doar un singur tur de pista pentru a-si stabili timpul si implicit locul pe grila de start. Teoretic, pilotii mai experimentati din campionat au un avantaj hotarator din acest punct de vedere, insa Michael nu crede ca aceste noi reguli au influentat decisiv Campionatul Mondial din 2003. "Probabil ca strict in momentul calificarii, aceste noi reguli impuse de FIA s-au schimbat cateva pozitii pe grila de start, insa la sfarsitul cursei toate aspectele clasamentului au revenit la normal, si aici regulamentul de calificare FIA nu mai are nici o influenta. Sincer , cred ca am avut un campionat mai strans, doar pentru faptul ca toate echipele si toti pilotii au incercat si au reusit sa micsoreze ecartul valoric mai mult sau mai putin decat au facut-o in ultimii ani".
   Cu sase titluri mondiale si 12 sezoane de Formula 1 in buzunar, cu o viata familiala fericita dar cam agitata si cu sute de milioane in banca, ar fi de asteptat ca gandul retragerii sa fie mai proeminent in gandul lui Michael decat in anii precedenti. "La fel am fost intrebat de acest aspect si dupa ce am castigat si cel de-al cincilea titlu mondial. Dupa cum se vede, sunt inaca aici... Motivatia este una foarte simpla: dragostea mea pentru sport. Cinstit - ce poate fi mai bun decat sa faci ceea ce-ti place si o faci intr-o echipa unde esti prieten cu toti si lucrurile merg ca unse? Este ceva unic sa lucrezi intr-un mediu care iti place, asa cum se intampla in echipa Ferrari. Si nu exista un alt lucru pe care as vrea sa il fac daca as da timpul inapoi si as putea sa aleg. Atata timp cat voi fi competitiv, atata timp cat imi va placea ceea ce fac, nu am nici un motiv sa ma opresc. Adanc in inima mea sunt inca un pusti caruia ii place sa conduca. Acesta este probabil motivul pentru care nu am inca nici un gand sa ma opresc. Sunt un om foarte fericit. Nu am nici o dorinta speciala - exceptand-o poate pe aceea de a pastra lucrurile cum sunt acum. E adevarat, nimeni si nimic nu este perfect, dar toate lucrurile din viata mea sunt atat de perfecte pe cat este omenste posibil. In ceea ce priveste familia am doi copii exceptionali si o sotie minunata, iar in materie de viata sportiva mi-am atins toate obiectivele pe care mi le-am propus". Aici sunt cuvintele cheie: obiective majore. Nu chiar toate obiectivele majore au fost atinse de ambitiosul si pragmaticul german. Dar el revine mai hotarat ca niciodata in 2004.